• Taika-Aitan yleiset ehdot


    Voimassa 8.8.2018 alkaen

    Oikeudet ehtojen muutoksiin pidätetään.



    Taika-Aitta ylläpitää kuluttajakauppaa palvelevaa verkkokauppaa Taika-Aitta-sivustolla, joka myy tuotteita Suomeen Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Myyjän ja kuluttajan välisen kyseisessä verkkokaupassa tapahtuvan ostotapahtumasta seuraavan sopimuksen toisena osapuolena toimii aina Taika-Aitta. 



    Asiakas

    Taika-Aitan verkkokaupassa ostoksia tekevän kuluttajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Alle 18-vuotias voi tehdä verkkokaupassa ostoksia vain huoltajan suostumuksella.



    Tilaus

    Asiakkaan tulee tilauksen suorittamiseksi verkkokaupasta hyväksyä nämä yleiset ehdot.

    Osapuolten välille syntyy sopimus asiakkaan suorittaessa ostoksen Taika-Aitan verkkokaupasta, missä yhteydessä asiakas myös vahvistaa tutustuneensa sekä näihin yleisiin ehtoihin että niissä mainittuihin muihin dokumentteihin ja hyväksyvänsä niiden sisällön. Tilauksen yhteydessä annettavien henkilö- ym. tietojen käsittelystä kerrotaan Taika-Aitan tietosuojaselosteessa.

    Vastaanotetusta tilauksesta lähetetään automaattisesti tilausvahvistus siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka asiakas on ilmoittanut Taika-Aitan verkkokaupassa tilauksen teon yhteydessä. Taika-Aitta toimittaa samaan sähköpostiosoitteeseen myös sekä tilauksen toimitusvahvistuksen että laskuasiakkaille laskun.

    Taika-Aitta varaa itselleen oikeudet olla toimittamatta tuotetta tai palvelua, mikäli hinta tai saatavuus on ollut teknisestä häiriöstä, inhimillisestä erehdyksestä, painovirheen tai muun ilmaisuerehdyksen vuoksi virheellinen tai varastosaldo on asiakkaan tehdessä tilausta ollut jostain syystä virheellinen ja tuote on esim. loppuunmyyty. Tällaisissa tapauksissa järjestelmä lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen, vaikka tuotetta ei olekaan saatavilla. Taika-Aitan asiakaspalvelu ottaa asiakkaaseen sähköpostitse yhteyttä mahdollisimman nopeasti antaen asiakkaalle mahdollisuuden peruuttaa tilaus tai tarjoten virheellisen varastosaldon vuoksi korvaavaa tuotetta, mikäli sellainen on saatavilla. Verkkokauppamme ostoskori ei ole varaava, joten tuotteiden hinnat ja saatavuus saattavat muuttua vaikka tuote olisikin ostoskorissa, mikäli hinnassa tai saatavuudessa tänänä aikana tulee muutoksia.



    Toimitusaika

    Normaali toimitusaika asiakkaalle on noin 3-5 arkipäivää siitä, kun Taika-Aitta on vahvistanut tilauksen sähköpostitse. Pitkien pyhien aikaan sekä erikoistuotteiden osalta tilauksen saapuminen saattaa kestää hieman kauemmin.

    Mikäli tilaus sisältää tilaustuotteita, joita ei tilaushetkellä ole Taika-Aitan varastossa, toimitusaika on yleensä noin 30 päivää. Tilaustuotteilla tarkoitetaan tuotteita, jotka tilataan suoraan tavarantoimittajalta. Kun Taika-Aitta saa asiakkaan tilauksen, tuote tilataan tavarantoimittajalta. Ennen tavarantoimittajan vahvistusta toimituksesta, Taika-Aitta ei voi taata, että tuotetta on saatavilla.



    Hinnat

    Hinnat, jotka esitetään Taika-Aitta verkkokaupassa, sisältävät kaikki maksut (ALV, tulli ja vastaavat) lukuun ottamatta toimituskuluja, jotka riippuvat tilauksella olevista tuotteista ja halutusta toimitustavasta. Ilmoitetut hinnat eivät sisällä luottotilin perustamiskustannuksia tai maksullisesta toimitustavasta johtuvia kustannuksia.



    Maksaminen

    Asiakas voi maksaa Taika-Aitan verkkokaupassa eri maksutavoilla: korttimaksulla, verkkopankkimaksulla, laskulla sekä osamaksulla. Asiakkaalla kulloinkin käytettävissä olevat maksutavat vaihtelevat asiakkaan henkilötietojen mukaan.

    Eri maksutapojen osalta noudatetaan Taika-Aitan maksuehdot-sivulla kulloinkin ilmoitettavia ehtoja ja mahdollisia maksutapaan liittyviä kustannuksia. Valitessaan maksun laskulla tai osamaksulla, asiakas sitoutuu sopimussuhteeseen Taika-Aitan maksupalveluja tarjoavan yhteistyökumppanin kanssa.

    Taika-Aitta varaa oikeuden olla tarjoamatta yllämainittua maksutapaa, mikäli kyseinen maksutapa ei toimi tilaushetkellä tai Taika-Aitan yhteistyökumppani ei hyväksy valittua maksutapaa asiakkaan osalta.



    Toimitustapa

    Taika-Aitan verkkokaupan tilaukset toimitetaan Postin tai Matkahuollon kautta. Toimituksen kokonaiskulut ilmoitetaan aina jo tilausta tehtäessä.



    Vaihto- ja palautusoikeus

    Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen etämyyntiä koskeva oikeus perua kauppa 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

    Palautusoikeus koskee sellaisia tuotteita, jotka ovat käyttämättömiä ja ne tulee palauttaa vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa. Myös kaikkien tuotteisiin liittyvien lappujen ja käyttöohjeiden tulee olla sekä mukana pakkauksessa että kiinni tuotteessa alkuperäisellä tavalla. Mikäli tuote toimitetaan sellaisessa pakkauksessa, ettei asiakkaalla ole mahdollisuutta avata pakettia vahingoittamatta sitä, on asiakkaalla kuluttajana oikeus avata paketti ja tarkastaa tuote ilman, että vaihto- tai palautusoikeus menetetään. Palautusoikeus ei koske sellaisia tuotteita, jotka vaativat henkilökohtaista muotoilua.

    Asiakkaan tulee palautuksen yhteydessä todentaa tuotteen palauttaminen hyvitystä varten määräajassa, esim. kuljetusyhteistyökumppanin antamalla palautuskuitilla. Asiakas on vastuussa tuotteista niiden hyvittämiseen liittyvän palautuksen yhteydessä. Taika-Aitta edellyttää, että asiakas ottaa aina kuitin palauttaessaan tuotteita kuljetusyhteistyökumppanin kautta ja pitämään sen tallessa siihen saakka, kunnes Taika-Aitta on käsitellyt palautuksen.

    Palautuksessa tulee käyttää sitä pakkauslaatikkoa, jossa tuote on vastaanotettu. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, mikäli alkuperäinen pakkaus ei ole enää tallessa. Asiakas ei saa tehdä mitään ylimääräisiä merkintöjä alkuperäiseen pakkaukseen tai laatikkoon. Taika-Aitta ei ole vastuussa palautettavan tuotteen vahingoittumisesta asiakkaan huolimattoman ja näiden ehtojen vastaisen menettelyn seurauksena ja on oikeutettu perimään asiakkaalta Taika-Aitalle siitä seuraavat kustannukset.

    Palautuksessa ei tule käyttää Taika-Aitan Postin asiakasnumeroa. Asiakas maksaa palautuksen, joka Taika-Aitta hyvittää asiakkaalle kun Taika-Aitta on vastaanottanut ja hyväksynyt palautuksen.

    Mikäli Taika-Aitta ei hyväksy palautusta, tuote lähetetään takaisin asiakkaalle hänen kustannuksellaan.

    Mikäli asiakas lähettää palautuksen Postin asiakasnumeroa käyttäen, on Taika-Aitta oikeutettu perimään asiakkaalta käsittelykuluja 11,90 euron arvosta.

    Taika-Aitan vastaanotettua palautuksen ja sen hyväksymisen jälkeen Taika-Aitta tai Taika-Aitan yhteistyökumppani palauttaa maksun asiakkaan käyttämällä maksutavalla 30 päivän kuluessa siitä, kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty.

    Paketin noutamatta jättäminen Postista / Matkahuollosta / vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Taika-Aitalle, on Taika-Aitta oikeutettu perimään asiakkaalta käsittelykuluja 19,90 euron arvosta.



    Tuotteen vaihto

    Tuotteen vaihto tapahtuu tekemällä palautus vaihdettavasta tuotteesta ja tekemällä verkkokauppaan uusi tilaus halutusta tuotteesta.

    Tuotteiden takuu

    Tuotteiden takuu määräytyy tuotekohtaisesti niiden valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Kyseiset takuuehdot löytyvät joko tuotteen pakkauksesta tai valmistajan pakkauksessa osoittamasta verkko-osoitteesta.



    Reklamaatio

    Pyydämme asiakkaita aina ensisijaisesti ottamaan kaikissa tuotteita koskevissa reklamaatiotilanteissa yhteyttä sähköpostitse Taika-Aitan asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@taika-aitta.fi).

    Asiakkaan tulee reklamaation yhteydessä kertoa tilausnumero, mikä tuote on kyseessä sekä mikä tuotteessa on vikana. Pyydämme liittämään mahdolliset kuvat reklamaatiosähköpostiin. Asiakkaan tulee ottaa huomioon, että reklamaatio voidaan tehdä tuotteesta, joka on sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti viallinen, eikä esimerkiksi vaurioitunut normaalin kulumisen tai pitkän käyttöiän seurauksena. Reklamaatio tulee tehdä mahdollisimman nopeasti siitä, kun virhe ilmenee.

    Taika-Aitta käsittelee reklamaatioasiat 30 päivän kuluessa näiden ehtojen mukaisen reklamaation vastaanottamisesta. Taika-Aitta vastaa kaikista hyväksytystä reklamaatiosta koituvista kuljetuskustannuksista.

    HUOM!

    Kuljetuksessa vaurioituneista tuotteista asiakkaan tulee seitsemän päivän kuluessa tehdä reklamaatio sekä suoraan Taika-Aitalle että Postille (http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palaute/).



    Henkilötiedot

    Taika-Aitta vastaa siitä, että kaikki henkilötiedot, jotka annetaan tilauksen yhteydessä, käsitellään henkilötietolain asettamien vaatimusten mukaisesti. Hyväksymällä nämä yleiset ehdot asiakas suostuu siihen, että Taika-Aitta saa säilyttää sen tietosuojaselosteessa määritellyt asiakkaan tiedot. Taika-Aitan lisäksi asiakkaan tietoja voi käsitellä ne yhteistyökumppanimme, joita tarvitaan asiakkaan suorittaman tilauksen läpivientiin.



    Force Majeure

    Taika-Aitta ei ole vastuussa ylivoimaisen esteen, kuten esimerkiksi lain muutoksien, hallituksen toimien, lakon, sabotaasin, tulipalon, tulvan, luonnonkatastrofin, sodan, terrorismin tai vaikutuksiltaan vastaavien aiheuttamista ongelmista. Taika-Aitan velvollisuus täyttää kauppasopimus keskeytyy tällaisen olosuhteen vallitessa. Mikäli kyseessä oleva ylivoimainen este vallitsee yli 2 kuukautta (60 päivää), Taika-Aitalla on oikeus purkaa sopimus välittömästi ilman korvausvelvollisuutta. Mikäli asiakas on ehtinyt suorittaa maksun Taika-Aitalle, palauttaa se suorituksen asiakkaalle.



    Muuta

    Taika-Aitta on oikeus muuttaa näitä ehtoja ja se sitoutuu ilmoittamaan kaikista näitä ehtoja koskevista muutoksista verkkosivuillaan.

    Asiakkaan ja Taika-Aitan väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia, jonka soveltuvilla pakottavilla kuluttajasuojalainsäädännön määräyksillä on aina etusija näihin ehtoihin nähden.